نهال سیب ارا ردلاو

تماس بگیرید

نهال سیب ارا ردلاو یکی از تولیدات نهالستان تک فیدان میباشد.

این نهال یکی از بهترین ارقام های نهال سیب برای احداث باغ سیب میباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد خرید نهال سیب ارا ردلاو می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجموعه نهالستان تک فیدان برای خرید نهال سالم و مرغوب بهرمند گردید.

شناسه محصول: takfidan-sib-11 دسته:

خرید نهال سیب ارا ردلاو

یکی از بهترین انواع ارقام سیب برای احداث باغات، نهال سیب ارا ردلاو ‌است که در نهالستان تک فیدان عرضه می‌گردد. از دسته نهال‌های خاص و کمیاب به حساب می‌آید و از این رو برای خرید آن باید به نهالستان‌هایی که این محصول را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کنند مراجعه نمود.

قیمت نهال سیب ارا ردلاو با وجود این که رقمی خاص است و از آن سوی مرزها وارد کشورمان می‌شود، در تک فیدان بسیار مناسب عرضه می‌گردد. از این رو خرید آن به ویژه به صورت عمده و برای احداث باغات بسیار به صرفه و اقتصادی است. جهت خرید نهال سیب ارا ردلاو و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی‌ها و شرایط مناسب برای کاشت و پرورش این نهال می‌توانید با مجموعه تک فیدان ارتباط برقرار کنید.

ویژگی ها و مشخصات نهال سیب ارا ردلاو

نهال سیب ارا ردلاو به دلیل شکل خاصی که دارد بسیار ویژه و منحصر به فرد می‌باشد. در مرکز این سیب، شکل قلب مانندی وجود دارد که به همین نام نیز شهرت یافته است. بر خلاف بسیاری از ارقام سیب، علاوه بر پوست، گوشت داخلی آن نیز قرمز می‌باشد. همین ویژگی‌های منحصر به فرد در این سیب دلیلی شده تا از طرفداران زیادی در بازار برخوردار باشد. تا کنون 8 رقم سیب ردلاو شناسایی شده که وجه اشتراک همه آن‌ها طرح قلب در مرکز و بافت قرمز رنگ است.

مبدا و خواستگاه این نهال کشور سوئیس است و با قرار گیری تحت تاثیر فرایندهای ژنتیکی، اصلاح یافته و امروزه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران مورد کاشت و پرورش قرار می‌گیرد. علاوه بر ظاهر خاص از طعمی شیرین و دلچسب برخورار می‌باشد. به همین دلیل از بازار پسندترین انواع رقم سیب است.

سیب ارا ردلاو اندازه‌ای متوسط دارد و بزرگترین میوه آن نیز به 200 گرم می‌رسد. با استفاده از راهکارهای مدیریتی مناسب همچون استفاده از کود سرک در زمان میوه‌دهی می‌توان میوه‌های درشت و بازار پسند تولید نمود. این نهال اگر به صورت اصولی کشت شود و در طول دوره پرورش به خوبی مورد رسیدگی قرار بگیرد تا نیم قرن می‌تواند عمر کند و در این مدت زمان نیز حداکثر عملکرد و بازدهی را در تولید میوه خواهد داشت.

  • نوردهی

نهال سیب ارا ردلاو نهالی نورگراست. در واقع این دسته از میوه‌ها برای رسیدن و تولید رنگ در گوشت و پوست نیاز به دریافت نور مستقیم دارند. بدین ترتیب باغ را باید در مکانی آفتابگیر احداث کرد، طوری که روزانه بتواند 7 الی 8 ساعت از تابش مستقیم خورشید بهره مند گردد. هرس باید به گونه‌ای باشد که بیشترین سطح برخورد نور به بخش‌های زیرین نهال به وجود آید.

  • پایه مناسب

از آنجایی که رقمی غیر بومی است و این احتمال وجود دارد که با شرایط آب و هوایی کشورمان چندان سازگار نباشد بهتر است که از یک پایه مناسب استفاده گردد. با استفاده از یک پایه می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات اعم از خسارت ناشی از آفات و بیماری‌ها، خسارت‌های زیست محیطی و … جلوگیری نمود.

  • آب و هوا

همان طور که اشاره نمودیم تعلق به کشور سوئیس دارد و از مقاومت بسیاری در برابر سرما و یخ زدگی برخوردار می‌باشد. در قسمت‌های سرد اروپا به طور گسترده‌ای مورد کاشت و پرورش قرار گرفته است. این نهال شرایط آب و هوای سرد و معتدل را ترجیح می‌هد.

  • خاک

این رقم از سیب، خاکی با میزان اسیدیته خنثی و کمی متمایل به اسیدی را دوست دارد. همچنین بافت خاک در رشد بهتر و تولید میوه‌های با کیفیت بسیار تاثیر گذار می‌باشد. خاکی که بیش از اندازه سبک باشد احتمال ایجاد بیماری‌های نماتدی را افزایش می‌دهد. از این رو در طول دوره پرورش پایش خاک به منظور بررسی این دست از آفات ضروری است.

  • کود

برای غنی نمودن خاک از عناصر معدنی می‌توان از کودهای دامی پوسیده و یا کود شیمیایی استفاده کرد. در طی پرورش نهال سیب ارا ردلاو بدون این که بیماری و یا آفتی به خاک وارد شود می‌توان هوموس خاک را در سطح بالایی قرار داد.

  • فاصله کاشت

فاصله کاشت نقش بسیار مهمی را در رشد و راندمان تولیدی نهال سیب ارا ردلاو ایفا می‌کند و یکی از ارکان مهم مدیریتی به حساب می‌آید. فاصله کاشت مناسب با جلوگیری از سایه اندازی درختان و دسترسی بخش‌های زیرین به نور خورشید زمینه رشد و باردهی را به طور چشمگیری ارتقاء می‌بخشد. بهتر است که بین نهال‌ها فاصله 3 تا 4 متری در هنگام کاشت رعایت گردد.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نهال سیب ارا ردلاو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نهال سیب ارا ردلاو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *