نهال گلابی کیفر

تماس بگیرید

نهال گلابی کیفر یکی از تولیدات نهالستان تک فیدان میباشد.

این نهال یکی از بهترین ارقام های نهال گلابی برای احداث باغ گلابی میباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد نهال گلابی کیفر می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجموعه نهالستان تک فیدان برای خرید نهال سالم و مرغوب بهرمند گردید.

نهال گلابی کیفر

خرید نهال گلابی کیفر

نهال های گلابی دارای ارقام مختلفی هستند که یکی از آنها کیفر نام دارد. این نوع نهال گلابی که خواستگاه اصلی آن در خارج از کشور قرار دارد، امروزه جزو نهال‌های انتخابی باغداران بسیاری به حساب می‌آید که مایلند آن را در ایران پروژش دهند. با وجود اینکه کیفیت میوه این نهال چندان بالا نیست، اما امکان مصرف آن به صورت تازه خوری وجود دارد و از آن مهم‌تر کارخانه‌ها به دنبال خرید آن برای تولید کمپوت هستند؛ بنابراین باغداران می‌توانند سود خوبی از راه پرورش نهال گلابی کیفر کسب کنند.

برای اینکه سود شما به عنوان باغ دار تضمین شده باشد باید از سلامت نهال‌هایی که خریداری می‌کنید مطمئن باشید. به همین جهت انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید این محصول ضروری است. نهالستان تک فیدان، فروشگاهی آنلاین بوده که انواع نهال‌های میوه را عرضه می‌کند. نهال‌هایی که در این نهالستان به فروش می‌رسد بدون دستکاری و سالم هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم خرید نهال گلابی کیفر را از این فروشگاه انجام دهید.

ویژگی ها و مشخصات نهال گلابی کیفر

نهال گلابی کیفر از نهال‌های میان رس به شمار می‌آید. تاج این نهال به شگل هرم و متراکم است. شاخه‌های آن نیز رنگی قهوه‌ای و مایل به قرمز دارند که به صورت صاف و یکنواخت به تنه چسبیده‌اند. این نهال از نوع گیاهان پیوندی اصلاح شده است و معمولا در روزهای آغازین شهریور ماه بار می‌دهد. باردهی نهال مذکور از سن ۳ سالگی آغاز می‌شود. بیشترین میزان باردهی این نهال را می‌توان در سن ۲۴ تا ۲۶ سالگی مشاهده کرد. نهال زمانی که به نهایت رشد برسد، درختی با قد متوسط خواهد بود.

هر هکتار از این نهال می‌تواند ۲۰۰ کیلو گرم محصول تولید کند. البته در صورتی که رسیدگی و مراقبت از این نهاد به خوبی انجام شود، این میزان تا ۳۰۰ کیلو گرم نیز قابل افزایش است. نهال گلابی کیفر قادر است تا دمای ۱۵- درجه را تحمل و کیفیت میوه‌های خود را حفظ کند. قیمت نهال گلابی کیفر نیز مناسب بوده و خرید آن چندان دشوار نیست.

  • میوه

گلابی‌هایی که از این نهال به عمل می‌آیند اندازه متوسط تا درشت دارند. رنگ این گلابی‌ها سبز روشن و پس از بلوغ کامل، زرد طلایی است و به شکل بشکه هستند. بر روی این میوه ها می‌توان لکه‌های بسیاری که شبیه زنگ زدگی هستند، مشاهده کرد. اگر میوه را در مقابل آفتاب قرار دهید این لکه‌ها به رنگ قرمز دیده می‌شوند. طعم این گلابی‌ها نیز شیرین و دلچسب است. مقاومت گلابی‌های کیفر بالا بوده و می‌توانند بدون فاسد شدن تا مدت‌ها بر روی شاخه درخت باقی بمانند. علاوه بر این در صورت حمل این میوه به مقاصد دور، کیفیت آن دچار آسیب‌ نمی‌شود.

  • کاشت

برای کاشت هر نهالی باید چاله‌هایی کنده شود. چاله‌های مناسب برای کاشت نهال گلابی کیفرباید ۴ تا ۵ متر از هم فاصله داشته باشند. بهتر است محل رشد و پرورش این گیاهان، باغ‌هایی بر روی تپه یا شیب باشد. برای کاشت نهال‌ها تا فصل بهار صبر کنید؛ البته می‌توانید کاشت پاییزه نیز انجام داده و نهال‌ها را در اواخر شهریور در چاله‌ها قرار دهید.

از آنجایی که بارور شدن این نهال از طریق گرده افشانی است، باید در فاصله ۳ متری هر نهال، یک نهال گرده افشان کاشته شود. معمولا پیش از کاشت، برای اینکه ریشه نهال به خاصیت ارتجاعی خود بازگردد، آن را درون آب قرار می‌دهند تا برای ۱۲ ساعت در آن حالت باقی بماند.

  • خاک

خاک مناسب پرورش نهال گلابی کیفر، خاک های چرنوزم یا لومی جنگلی است. زمین‌هایی که خاک آن‌ها از نوع رسی و شنی هستند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای کاشت و پرورش این نهال باشند. برای تقویت خاک می‌توان از کمپوست، هوموس و کود دامی استفاده کرد. این مواد معدنی باید حاوی ۳۰۰ گرم سوپر فسفات و ۱۰۰ گرم سولفات پتاسیم باشد. برای ترکیب این مواد با خاک باید سوراخ‌هایی ایجاد کرد و با ریختن این مواد در آن، شروع به مخلوط کردن خاک و مواد نمود.

توجه کنید که اگر زیر باغ شما منبع آب زیرزمینی وجود دارد، در عمق مناسبی قرار گرفته باشد؛ چرا که ریشه‌های نهال‌ گلابی کیفر نباید به طور مداوم در معرض رطوبت باشد. ریشه‌های این گیاه ممکن است تا ۶ یا ۸ متر در عمق زمین نفوذ کنند‌. همچنین باغ خود را در منطقه‌ای انتخاب کنید که بتواند همیشه نور خورشید را جذب کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گلابی کیفر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گلابی کیفر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *