نهال گلابی لوبنی کارکا

تماس بگیرید

نهال گلابی لوبنی کارکا یکی از تولیدات نهالستان تک فیدان میباشد.

این نهال یکی از بهترین ارقام های نهال گلابی برای احداث باغ گلابی میباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد نهال گلابی لوبنی کارکا می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجموعه نهالستان تک فیدان برای خرید نهال سالم و مرغوب بهرمند گردید.

خرید نهال گلابی لوبنی کارکا

نهال گلابی لوبنی کارکا یکی از گونه های کمیاب نهال های گلابی پیوندی و وارداتی است که بومی بوسنی و هرزگویین و صربستان می باشد. به دلیل گوشت قرمزی که دارد به آن لوبنی کارکا ” Lubenicarka”( به معنی هندوانه ای) گفته می شود.  این گلابی برای تهیه مربا و شراب عالی است و فقط در نواحی خاصی کاشته می شود که خوشبختانه در نهالستان فیدان اصلاح شده و قابلیت کشت در نقاط مختلف کشور را دارد. به عبارتی شما می توانید با خرید نهال گلابی لوبنی کارکا صاحب باغی از کمیاب ترین نهال های گلابی شوید.

قیمت ناین نوع نهال گلابی نیز نسبت به بسیاری از نهال های میوه های کمیاب بسیار مقرون به صرفه است. چنانچه قصد خرید این نهال را دارید برای استعلام قیمت نهال گلابی لوبنی کارکا می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ویژگی ها و مشخصات  نهال گلابی لوبنی کارکا

از جمله ویژگی های  گلابی لوبنی کارکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ

این نوع نهال به عنوان رنگین ترین نوع گلابی موجود در جهان شناخته می شود که به رنگ صورتی مایل به قرمز و گوشتالود و آبدار است. به طوری که به آن گلابی قرمز گوشتی یا گلابی هندوانه ای و گلابی گوشت قرمز اروپایی نیز گفته می شود.

  • خاک

نوع خاک مناسب برای کاشت این نهال، شن و ماسه ای، لومی و رسی می باشد. این نوع نهال را باید در خاکی بکارید که از رهکشی خوبی برخوردار باشد. خاک را نیز باید همواره مرطوب نگه دارید.

  • فصل برداشت

این نوع میوه در اواسط تا اواخر مرداد ماه می رسد. به عبارتی فصل برداشت میوه آن اواسط تابستان است.

  • آفات و بیماری ها

نهال گلابی لوبنی کارکا در برابر بسیاری از بیماری ها و آفات کاملا مقاوم است. اما مراقب شته ها، شب پره های گلابی، کنه گالی یا تاولی گلابی، شپشک، کرم گلابی، دلمه گلابی، پوسیدگی قهوه ای، پژمردگی شکوفه ها و کاترپیلارها باشید. عدم توجه به این موارد روی قیمت این نهال گلابی تاثیر زیادی خواهد گذاشت و فروش محصولتان را به شدت کاهش می دهد.

  • سایز میوه

اندازه میوه این نهال متوسط و به شکل گلابی معمولی است. رنگ اصلی پوست آن زرد مایل به سبز است و لکه های قرمز تیره در بخش هایی از آن دیده می شود. رنگ قرمز تیره بیشتر در قسمتی که به سمت خورشید باشد مشاهده می گردد.

  • طعم میوه

این نهال میوه ای بسیار خوش طعم دارد. طعم آن ترش و شیرین است و رایحه ای بسیار مطبوع و با طراوت و گوشتی نرم و لذیذ دارد.

  • شیوه باروری

این نهال خودبارور نیست. برای گرده افشانی به شکوفه نهال گلابی دیگری نیاز دارد که دوره گلدهی انها با هم مطابقت داشته باشد. دوره گلدهی این نهال اواسط فصل بهار است و گل هایی به رنگ سفید بسیار زیبا خواهد داشت.

  • ارتفاع

نهال گلابی لوبنی کارکا به عنوان یک نهال گلابی پاکوتاه شناخته می شود. حداکثر ارتفاع آن 3 تا 4 متر خواهد بود. عرض ان نیز 2 تا 3 متر می باشد. طبق استانداردها یک درخت گلابی بلند 4 تا 6 متر رشد می کند.

  • هرس

برای اینکه نهال گلابی شما بهترین ثمردهی را داشته باشد باید هر سال آن را هرس کرد.

  • نور خوشید

نهال گلابی لوبنی کارکا بسیار آفتاب دوست است. همچنین، باید در منطقه ای کاشته شود که زمستان های بسیار سرد و یخبندان ندارد.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نهال گلابی لوبنی کارکا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نهال گلابی لوبنی کارکا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *