نهال گردو تو سرخ

۱۲,۰۰۰ تومان

نهال گردو توسرخ یکی از تولیدات نهالستان تک فیدان بزرگترین نهالستان میاندواب میباشد.

این نهال یکی از بهترین ارقام های نهال گردو برای احداث باغ گردو میباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید نهال گردو توسرخ و همچنین انواع نهال میوه میتوانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجموعه نهالستان تک فیدان برای خرید نهال سالم و مرغوب بهرمند گردید.

شناسه محصول: takfidan-ger-11 دسته:

کاشت و پرورش نهال یکی از مهم‌ترین کسب و کارهایی است که امروزه باغداران زیادی به آن مشغول می‌باشند. در نتیجه شما با انتخاب نهال مناسب و پرورش اصولی آن، می‌تواند افراد را به درآمدهای خوبی برساند. گردو از محصولاتی است که بازار فروش بسیار خوبی دارد و می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، این رقم دارای انواع مختلفی است که هریک ویژگی‌های مشخصی دارند و می‌توانند سوددهی مناسبی داشته باشند. یکی از پرطرفدارترین ارقام آن، نهال گردو تو سرخ می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تمامی نکاتی که باید برای خرید، کاشت و مراقبت از این نهال بدانید را در اختیارتان بگذاریم.

ویژگی ها و مشخصات نهال گردو تو سرخ

نهال گردو تو سرخ یکی از انواع نهال‌هایی که بسیار با کیفیت می‌باشد و در مهر و موم‌های گذشته بسیار مورد توجه باغداران برای کاشت نهال گردو تو سرخ قرار گرفته است. البته در گذشته این نهال طرفداران زیادی داشت، اما با توجه به اینکه حمل و نقل و خرید و فروش در تمام نقاط ایران ممکن نبود، محصولی کمیاب به شمار می‌رفت؛ اما چرا این حال پرطرفدار است و چه ویژگی آن باعث این امر شده‌اند؟ در این بخش سعی داریم راجع به ویژگی‌های مهم این حال صحبت کنیم و بدانیم که چرا فروش نهال گردو تو سرخ در مورد توجه قرار گرفته است.

از آنجایی که رنگ این نهال قرمز می‌باشد، ظاهر بسیار جذابی دارد و همان گونه که پیش‌تر عنوان شد، علاوه بر رنگ جذاب کیفیت آن نیز بسیار بالا است که باعث می‌شود مغز گردوی نهایی نیز بسیار خوشمزه و با کیفیت باشد. این درخت درواقع نمونه‌ای پیوندی محسوب می‌شود که سرمنشأ آن کالیفرنیا بوده است؛ بنابراین تحمل خشکی بسیار بالایی دارد علاوه بر این، محصول نهایی از این درخت به طور متوسط ۱۲ گرم وزن خواهد داشت و این یعنی محصول پر حجم و سبک است.

آبیاری برای نهال گردو توسرخ تقریباً هر ۲۰ روز یک‌بار می‌باشد. اگر برای شما مهم است که بدانیم در هر هکتار چه مقدار محصول خواهید داشت، باید بگویم تقریباً پنج تن محصول گردو دریافت خواهید کرد. البته بد نیست اگر بدانید که گردو تو سرخ تقریباً بیضی شکل است و می‌توان آن را گردو پوست کاغذی نامید. این نهال در برابر حشرات بسیار مقاوم بوده و مقدار رشد آن به صورت متوسط می‌باشد. رنگ مغز گردو به دست آمده از این تقریباً قرمز رنگ است. جداسازی مغز از پوسته چوبی گردو نیز در این نهال بسیار آسان خواهد بود و به راحتی با دست می‌توان این کار را انجام داد.

اگر برای خرید نهال گردو تو سرخ نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید و یا برای اولین بار است که تصمیم به خرید این محصول گرفته‌اید، با ما در نهالستان تک فیدان همراه باشید. ما در این مجموعه تلاش ‌می‌کنیم تا اطلاعاتی جامع راجع به انواع نهال گردو و شیوه کاشت و نگهداری آن‌ها برای شما جمع‌آوری نماییم. همچنین می‌توانیم خدمات خرید نهال احداث باغ و کاشت آن‌ها را پشتیبانی نماییم. از طرفی مشاوران ما در نهالستان تک فیدان به شما کمک می‌کنند تا تجربه باغبانی موافق را کسب نمایید؛ بنابراین ما آماده هرگونه مشاوره در زمینه باغبانی و کشاورزی و احداث باغ و انواع نهال مناسب و سازگار با آب و هوای منطقه شما هستیم.

نهال گردو تو سرخ مناسب برای چه مناطقی است؟

از آنجایی که در پاراگراف قبلی عنوان کردیم، این درخت نوعی نهال پیوندی است که سرمنشأ آن به شهر کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا می‌باشد و در مناطق خشک و سرد به عمل می‌آید. در مناطقی سردسیر مانند ارومیه، تبریز، مشهد و …، این نهال یکی از انواع نهال پایه کوتاه می‌باشد و به همین دلیل در بین باغداران بسیار محبوب است؛ زیرا نهال پایه کوتاه مزایای بسیار زیادی برای باغداران به همراه دارد. یکی از این مزایا را می‌توان برداشت محصول آسان عنوان کرد؛ اما تو چه میدانی درخت گردو به دلیل ارتفاع زیادی که دارد سالانه هنگام برداشت محصول تلفات جانی به همراه دارد. پایه کوتاه بودن این محصول سبب شده است که باغداران هنگام برداشت محصول نگران کارگران نباشند و فرایند جمع‌آوری با سرعت بیشتری انجام شود.

از آنجایی که این درخت پیوندی است و درواقع محصولی از کشور آمریکا می‌باشد، نسبت به سایر نهال‌های گردو دیر گل است. همین ویژگی باعث می‌شود که در اوایل فصل بهار از سرما در امان باشد و شکوفه‌های آن مورد هجوم باد و باران و برف قرار نگیرند. با توجه به اینکه این نهال از نهال‌های کمیاب گردو می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی آن را در سایت تک فیدان خریداری نمایید.

 همچنین این امکان را خواهید داشت که برای خرید نهال گردو تو سرخ از مشاوران ما در تک فیدان کمک بخواهید و با توجه به آب و هوای منطقه‌ای خود، نهال مناسب را دریافت کنید.

کود مناسب برای کاشت نهال گردو تو سرخ

قبل از اینکه راجع به کود مناسب برای این درخت صحبت کنیم، بهتر است به بررسی خاک مناسب کشت نهال گردوی تو سرخ بپردازیم. خوب است بدانید که خاک مناسب برای کاشت این نهال ، مانند نهال گردو پکان باید بسیار نرم باشد تا درخت‌های جوان بتوانند به راحتی و با سرعت ریشه‌زایی انجام دهند. به صورت دقیق‌تر، شما باید خاکی با اسیدیته ۵.۵ برای درختان خود در نظر بگیرید تا خطری برای نهال شما به همراه نداشته باشد. بعد از اینکه این موارد را رعایت کردید، بهتر است به آبیاری آن‌ها نیز توجه کنید تا محصول خوبی برداشت نمایید. اگر آبیاری به درستی انجام شود، کمک می‌کند تا کود و مواد مغذی خاک به خوبی جذب درختان شوند.

از زمانی که کاشت نهال را آغاز می‌کنید، مسئولیت آبیاری نیز شروع می‌شود و بهتر است روزانه به هرکدام از نهال‌ها یک لیتر آب برسانید. حالا نوبت به کود رسانی می‌رسد. پیش از این نیز عنوان کردیم که این نهال در برابر آفت و حشرات مقاومت بسیار بالایی دارد؛ اما ممکن است تمایل داشته باشید از کودهای حیوانی یا شیمیایی استفاده کنید. کودهای شیمیایی عبارت‌اند از کود سولفات، پتاسیم، کود روی و آهن. مقدار استفاده از این کودها باید به صورت دقیق بررسی شود؛ بنابراین در مقاله دیگری به آن می‌پردازیم یا می‌توانید با کارشناسان ما در تکفیدان تماس بگیرید.

نهال گردو تو سرخ چند ساله بار می‌دهد

برای هر باغداری مهم است که بداند پس از کاشت نهال مورد نظر، چه مقدار صبر لازم است تا برداشت محصول آغاز شود. در اینجا باید بگوییم چه باردهی درخت گردو تو سرخ بعد از سه سال می‌باشد؛ اما اگر به دنبال محصولی بی‌نقص و پربهره هستید، می‌توان گفت باید 5 سال منتظر بمانید تا باردهی حداکثری آن را ببینید؛ بنابراین برای داشتن محصولی سالم و زیاد، باید ۵ سال را وقف رسیدگی به نهال‌ها و خاک آن‌ها کنید.

کود دهی مناسب و آب‌رسانی به موقع، محافظت در برابر سرما و گرمای بیش از حد نیز تمام نکاتی هستند که باید در مدت پنج سال به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. همان گونه که پیش از این نیز عنوان کردیم که پس از این پنج سال، می‌توانید انتظار داشته باشید که از هر هکتار باغ گردوی خود چیزی حدود چهار تا پنج تن گردو برداشت نمایید.

لازم است دقت کنید که برای کاشت نهال گردو تو سرخ، زمان مشخصی وجود ندارد و درواقع در شش ماه اول سال، هر زمان که برای شما مناسب باشد می‌توانید به کاشت نهال‌ها مشغول شوید. شش ماه اول سال بهترین موقعیت است، زیرا اگر در شش ماه دوم این کار را انجام دهید، ممکن است سر شاخه‌ها و شکوفه‌های نهال‌های جوان بسوزند و شما تا چندین سال با مشکل مواجه شوید. همچنین از آنجایی که این درخت پایه کوتاه می‌باشد، شاخه‌های آن فضای زیادی را اشغال می‌کنند و هنگام کاشت باید یک فضای مربع شکل که تقریباً ۷ در ۷ می‌باشد را برای درختان در نظر بگیرید. برای خرید اینترنتی نهال گردو تو سرخ، می‌توانید با ما در تک فیدان تماس بگیرید.

سؤالات پر تکراهال  درباره نهال گردو تو سرخ

  1. شایع‌ترین بیماری‌ها برای نهال گردو تو سرخ چیست؟ بیماری آنتراکتوز، بیماری پوسیدگی طوقه درختان به دلیل آبیاری بسیار زیاد، بیماری بلایت
  2. معروف‌ترین سم‌های مورد نیاز نهال گردو توسرخ کدام است؟ سم کلرو مس، چسب حشرات، سم بردو
  3. چه زمانی نهال گردو تو سرخ را هرس کنیم؟ این درختان باید در زمان پاییز بعد از کاشت هرس شوند و هنگام هرس باید حتماً از چسب حشرات استفاده کنید.
  4. آبیاری نهال گردو تو سرخ چگونه است؟ بهترین روش آبیاری برای این نهال قطره‌ای می‌باشد. آبیاری غرقابی موجب بیماری این گیاه می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو تو سرخ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو تو سرخ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *