نهال گردو پکان

۱۲,۰۰۰ تومان

نهال گردو پکان یکی از تولیدات نهالستان تک فیدان بزرگترین نهالستان میاندواب میباشد.

این نهال یکی از بهترین ارقام های نهال گردو برای احداث باغ گردو میباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید نهال گردو پکان و همچنین انواع نهال میوه میتوانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجموعه نهالستان تک فیدان برای خرید نهال سالم و مرغوب بهرمند گردید.

شناسه محصول: takfidan-ger-1 دسته:

نهال گردو پکان از ارقام باکیفیتی که از کشور آمریکا منشا یافته است، در بیشتر مناطق دنیا کشت می‌شود و بسیار مورد توجه نیز قرار می‌گیرد. نام دیگر آن نهال گردو آمریکایی است؛ به این دلیل که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های آن کشور آمریکا می‌باشد. محبوبیت این نهال به این جهت است که مغز گردوها در مناطق گرمسیر معمولاً پوک می‌شوند و برگ‌ها می‌سوزند، اما این نژاد مقاومت مطلوبی در برابر گرما دارد؛ بنابراین در مناطق گرمسیری عملکرد خوبی خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید، کشت نهال گردو در کشور ما از دیرباز رواج داشته و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. علاوه بر طعم خوب گردو پکان، روغن معروف و پرفایده آن موجب گسترش کشت این نهال در ایران شده‌ است. برای کشت و نگهداری بهتر از انواع نهال‌های گردو، باید ویژگی‌ها و شرایط خاص برای آن‌ها را بدانیم. به همین منظور در این مطلب نکات مهمی را برای آشنایی بیشتر با این رقم آورده‌ایم تا با رعایت آن‌ها، به سوددهی خوبی دست یابید.

خرید نهال گردو پکان

 رقم گردو پکان که به تازگی بومی‌سازی شده ‌است و در مناطق گرمسیری چون اهواز، دزفول، کیش، قشم، آبادان، گیلان، مازندران، رشت و… کاشته می‌شوند. درواقع گرما نیاز اصلی این درخت است که موجب تولید مغزهای پر و چرب می‌شود. از ویژگی‌های برتر آن، می‌توان مقاومت فوق‌العاده بالا در تحمل خشکی و در مقابل آفت و بیماری را نام برد. همچنین باید گفت که قیمت نهال گردو پکان مانند مغز آن نسبتاً بالا محسوب می‌شود که زود بازدهی آن، باعث چشم‌پوشی از این مسئله خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های آن مانند بسیاری از ارقام دیگر، طول عمر زیادی است که در شرایط مطلوب رخ خواهد داد.

بنابراین با کمی دقت و توجه، می‌تواند باغداران را صاحب سود فراوانی کند؛ زیرا جزء آن دسته از درختانی است که در زمان کوتاهی، میزان محصول مناسبی تولید می‌کند. البته اطلاع از نحوه‌ی پرورش این درخت گردو، قطعاً در سودآوری اقتصادی آن مؤثر خواهد بود؛ چون یکی از این نوع ارقام محبوب گردو می‌باشد که مغزی بسیار چرب و خوش طعم دارد. خصوصیات منحصر به ‌فرد این رقم، موجب اهمیت دادن به شرایط و نیازهای اکولوژی آن برای رشد بهتر شده‌اند. به همین دلیل، بهتر است که قبل از خرید نهال گردو پکان، حتماً اطلاعات مفیدی در خصوص ویژگی‌ها و دریافت مشاوره‌ای تخصصی در این زمینه کسب کنید تا به نتیجه مطلوب‌تری دست یابید.

از این‌رو یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید اینترنتی نهال گردو پکان، مجموعه نهالستان تک فیدان است که پیوسته در تلاش فروش انواع نهال با قیمتی مقرون به‌صرفه و مرغوب و سلامت می‌باشد. این امر کمک بزرگی در کاشت و پرورش انواع نهال‌های میوه به افراد می‌کند تا هم در زمان و هم هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند. شما می‌توانید جهت ثبت سفارش در هر تعدادی از این نوع نهال گردو و یا انواع مختلف دیگر، به سایت تک فیدان مراجعه نمایید و سایر خدمات ویژه این مجموعه مطلع و بهره‌مند شوید.

ویژگی‌ها و مشخصات نهال گردو پکان

از مهم‌ترین مشخصات ظاهری نهال گردو پکان آمریکایی، ارتفاع بلند آن تا بیش از ۲۰ متر است. البته در کشور ما آن‌ها کمتر به ارتفاع حداکثری خود می‌رسند. برای انجام عملیات گرده‌افشانی این درخت آمریکایی، می‌توان از رقم فرانکت فرانسوی، رقم چندلر و فرنور به ازای هر ۱۰ اصله پکان، ۲ اصله گرده زا استفاده کرد. همان‌طور که اشاره شد، این نژاد گرمسیری بوده و از تحمل بالایی در خشکی برخورد است؛ بنابراین نیاز آبی آن نسبتاً کمتر از دیگر ارقام گردو می‌باشد. به‌طوری که این درختان را باید در فصل بهار، هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک مرتبه و در فصل تابستان هفته‌ای یک‌بار آبیاری نمود.

از طرفی در فصول پاییز و زمستان به میزان کمتری نیاز به آبیاری خواهند داشت. این درخت گردو بسیار قدرتمند بوده و با فراهم آوردن شرایط مطلوب و حفظ سلامتی، قادر به ۱۰۰ سال زندگی و باردهی حداکثری خود خواهد بود. آن‌ها معمولاً در سال دوم و سوم پس از کاشت، شروع به باردهی می‌کنند؛ اما برای رسیدن به توجیه اقتصادی و محصول دهی فوق‌العاده و حداکثری، باید ۵ سال منتظر ماند. نهال‌های گردو در مناطق گرمسیری دچار عملکرد ضعیفی می‌شوند، اما این رقم محصول دهی بسیار خوبی دارد و سالیانه می‌تواند در هر هکتار تا ۵ تن باردهی داشته باشد. برگ‌های آن به صورت متناوب و به پهنای ۲ الی ۷ سانتی‌متر بر روی درخت جلوه‌نمایی می‌کنند و موعد گلدهی این نوع، در مکان‌های گرمسیری در اواخر اسفند ماه رخ می‌دهد.

گردو پکان آمریکایی در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه در اشکال بیضی شکلی قابل برداشت هستند. در هر ساقه، شاهد تولید ۴ تا ۱۶ عدد گردو خواهیم بود که چربی موجود در آن، ۲ برابر بیشتر از برخی ارقام دیگر است. پوسته چوبی میوه‌ها ضخامت زیادی ندارد و به راحتی جدا خواهد شد. این میوه‌ها با رنگ زرد مایل به طلایی، بسیار درشت و مغذی هستند. از خصوصیات دیگر گردو پکان، می‌توان گفت که ۹۸ درصد میوه‌ را مغز گردو تشکیل داده و دارای درصد چربی بالا و خوبی می‌باشد. فروش نهال گردو پکان در ایران و جهان، در رده‌ی خوبی از بازار قرار دارد و علاوه بر میوه باکیفیت و پرطرفدارش، می‌توان از فروش تنه، شاخه و برگ‌های آن نیز درآمدزایی داشت.

نهال گردو پکان مناسب برای چه مناطقی است؟

نهال گردو پکان، مناسب مناطق سردسیر و با سرمای طولانی مدت نخواهد بود. از این رو بهتر است در اواخر تابستان و یا اواسط بهار اقدام به کاشت این درخت گردو در مناطقی تقریبا شرجی با آب‌وهوای گرم و نسبتاً معتدل کنید. این رقم نیاز سرمایی کمی دارد و به‌طور کلی نیاز آن، با ۱۵۰۰ ساعت قرار گرفتن در معرض دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد برطرف خواهد شد. با رفع این نیاز، گیاه از خواب زمستانه خود بیدار شده و بار خوبی خواهد داشت و همچنین موجب افزایش تحمل گرما و سرما در آن نیز می‌شود. تحمل گرمایی آن نیز تا دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. باید ذکر کنیم که این رقم در ارتفاعاتی مابین ۰ تا ۲۵۰۰ متر، به خوبی امکان رشد دارد.

این امر رشد عالی نهال گردو آمریکایی را در مناطق مسطح نیز نشان می‌دهد. به دلیل محصول دهی آن در مناطق آفتاب‌گیر و به منظور دریافت میزان نور کافی خورشید؛ می‌توان نهال‌ها را در زمین‌های شیب‌دار در فاصله 5*5 متر و در زمین‌های صاف و مسطح تا فاصله‌ی ۷ متر کاشت. رعایت فاصله استاندارد کاشت، باعث افزایش در بهره‌وری و محصول دهی آن خواهد شد. مورد دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن دقت شود، نوع خاک منطقه کاشت این گیاه است که نباید بافت سفتی داشته باشد.

بهترین خاک برای کاشت آن نمونه شنی-لومی است که دارای عمق خوبی می‌باشد؛ زیرا رشد ریشه‌های این رقم، به‌صورت عمقی و عمودی می‌باشد و بهتر است از کاشت درخت گردو در خاک‌های سنگلاخی یا رسی و سفت خودداری کنید. با توجه کردن و محیا نمودن هر یک از مواردی که بیان شدند، کمک بزرگی به رشد و باردهی مرغوب و باکیفیت این نژاد نهال گردو خواهید نمود.

کود مناسب برای کشت نهال گردو پکان

بهتر است قبل از اقدام به کود دهی نهال گردو پکان آمریکایی، خاک محل کاشت آن را توسط آزمایش‌های مربوطه مورد بررسی قرار دهید. در این صورت پس از آزمایش، به راحتی می‌توانید مواد معدنی مورد نیاز خاک را متوجه شوید و آن‌ها را با کود مورد نیاز جبران نمایید. با این عمل، درخت نیازهای غذایی خود را از خاک دریافت می‌کند و عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهد. البته هر دو نوع کود شیمیایی و کود حیوانی برای درختان گردو مناسب هستند و در سال‌های ابتدایی باید به آن توجه بیشتری داشته باشید؛ بنابراین در فصل بهار، هرساله مقداری از کود شیمیایی مناسب برای جبران و تغذیه این نهال بدهید و همچنین در فصل پاییز، از کود دامی پوسیده که فوق‌العاده مفید است، استفاده نمایید. یکی دیگر از راه‌های تقویت این گونه گردو، هرس اصولی می‌باشد. از آنجایی این رقم نهال گردو نسبت به گونه‌های مشابه شاخه‌های کم تراکم‌تری دارد، هرس آن به آسودگی و با رعایت چند نکته و در زمان‌های مناسب انجام خواهد شد.

سؤالات متداول

گردو پکان بعد چند سال بار می‌دهد؟

در ابتدا باید بگوییم که برای رسیدن به هدف افزایش کیفیت و میزان بازدهی، باید تمام روش‌های مراقبتی را در نظر بگیرید و آن‌ها را فراهم کنید. نبود هر یک از فاکتورهای لازم در پروسه کاشت، پرورش و برداشت ما را از رسیدن به نتیجه مؤثر و مطلوب دور می‌کند؛ بنابراین برای پاسخ به این سؤال، نمی‌توان یک جواب مشخص ارائه کرد؛ اما در حالت کلی می‌توان گفت که این رقم گرمسیر در سال‌های ابتدایی بعد از کاشت، محصول دهی خواهد داشت و معمولاً برای مشاهده بار آن، باید ۲ تا ۳ سال باید صبر کنید و پس از ۵ سال انتظار بعد از کاشت، محصول دهی حداکثری آن اتفاق می‌افتد.

پیوند گردو در چه فصلی است؟

گردو پکان از طریق بذر، قلمه و پیوند قابل تکثیر است. اصولاً برای بهبود کیفیت و افزایش محصول، عمل پیوند بسیار تأثیرگذار می‌باشد. اهمیت آن زمانی به ویژه زمانی که باید تمام قوانین و اصول در این روش را به درستی انجام دهید، بیشتر می‌شود. در این صورت است که نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت. مورد قابل توجه دیگری که باید بدانید، توجه به زمان انجام پیوند می‌باشد. برای پاسخ به این سؤال که بهترین زمان پیوند چه زمان است؟ باید بگوییم که ابتدای ماه فروردین می‌توان به آن پرداخت. البته دمای هوا در این وضعیت نباید خیلی پایین یا بالا باشد، زیرا باعث خوب جوش نخوردن و عدم موفقیت می‌شود. درواقع در فصول تابستان و زمستان به علت گرم و سرد بودن هوا، پیوند در محل اصلی قرار نمی‌گیرد و این عملیات با شکست مواجه خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو پکان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو پکان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *